Online retailer Wehkamp speelt in op de groei van in-app transacties. Steeds meer consumenten worden afhankelijk van het gemak van apps. Een reden voor Wehkamp om een nieuwe ontdektool aan zijn app toe te voegen. Hiermee gaat de woonretailer verder in op de kracht van personalisatie.

Investeren en groeien

Wehkamp investeert volop in de groei en ontwikkeling van hun app. Zo lanceerde het bedrijf afgelopen zomer een augmented reality (AR) feature. Klanten kunnen hiermee kijken hoe de gewenste bank in hun eigen interieur staat en deze vervolgens gemakkelijk aanschaffen. Rondkijken, virtueel plaatsen en kopen worden zo in één app gecombineerd.

Persoonlijke etalage creëren

Het online warenhuis zag afgelopen jaar een stijging van ruim 75% in het aantal app-gebruikers. Tijd om een stap verder te gaan. De nieuwe tool creëert een ‘persoonlijke etalage’ voor elke app-gebruiker. Klanten krijgen per dag nieuwe stijl items te zien op het gebied van mode, wonen en beauty. Door de items te liken of weg te swipen, stelt elke klant zijn eigen etalage samen. Volgens Wehkamp wordt er zo ingespeeld op de behoefte om ‘lekker rond te kijken, inspiratie op te doen en nieuwe dingen te ontdekken, vergelijkbaar met even langs de winkel lopen’.

Liken of swipen

De nieuwe feature draait om ontdekken. Klanten moeten eerst hun voornaam invoeren en een aantal categorievoorkeuren opgeven. Denk aan dames, heren, wonen, tuin, beauty en sport. Op basis hiervan en in combinatie met specifieke klantdata en klantgedrag krijgen ze items te zien die populair en trending zijn. Aan de hand van deze factoren hangt het algoritme een score aan elk product, waardoor de app volgens Wehkamp steeds persoonlijker wordt.

De eigen etalage is een combinatie van modelfoto’s en sfeerbeelden. Als een product geliked wordt, dan krijgt de klant meer soortgelijke items te zien. Items die weggeswipet worden, verdwijnen uit de persoonlijke lijst en aanverwante producten komen ook niet meer in beeld. Favoriete items kunnen ook opgeslagen worden in een eigen wall, gedeeld worden via social media, op de wensenlijst gezet worden en natuurlijk ook toegevoegd worden aan de winkelmand.

Mobiele transacties zullen in 2019 verder blijven toenemen, so we can’t help but wonder: what’s next?

De nieuwe tool is geïntegreerd in de laatste update van de Wehkamp-app. Momenteel is de swipefunctie alleen voor iOS-apparaten beschikbaar, maar binnen een paar weken kan dit ook op Android-toestellen.

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.