Steeds meer automobilisten stoppen onderweg voor een lekkere kop koffie. Dat weten ze bij Shell als geen ander. Op de Shell-stations wordt bij Deli by Shell en deli2go koffie geserveerd van Barista kwaliteit. Daarmee haken ze in op de behoefte van de consument om buitenshuis kwalitatief goede koffie te drinken. 

OPDRACHT

Voor 2019 is aan JUMP! gevraagd om een nieuwe koffie-campagne te bedenken om de 'Wholesome Enthousiasts' de kwalitatieve koffie van Shell te laten beleven. Deze veeleisende doelgroep is veel onderweg, vinden verse food en goede kwaliteit koffie erg belangrijk en ze staan open voor nieuwe ervaringen.

De nieuwe campagne sluit aan op de vorige koffiecampagne (2018) waarmee de koffie van Barista kwaliteit bij Shell meer top of mind is geworden en er een significante stijging in afname is gerealiseerd. Door een breder aanbod en diversiteit aan koffiesoorten en melanges te presenteren, wil Shell haar tankstations nog aantrekkelijker maken om even langs te komen. 

ONTWIKKELING

JUMP! ontwikkelde een campagne met een onderscheidende tone of voice die de doelgroep aanspreekt en direct iedere bereiding van een koffie positioneert. Van de Love-My-Soja Cappuccino tot de Go-Go-Go Espresso... voor iedere koffieliefhebber zit er wel iets bij. In de campagne wordt gebruik gemaakt van thematische (mens)beelden en een diversiteit aan bereide koffie's. Daarbij wordt ook een activatie ingezet: win een reis naar Braziliië en maak kennis met de boeren achter de koffie. 

RESULTAAT

De koffiecampagne van Shell gaat verder waar andere koffie-aanbieders 'on the go' ophouden: échte kwaliteit en optimaal bereid door getrainde Barista's. Omnichannel en multimediaal met een flinke focus op digital en social. Zie hieronder een aantal campagnebeelden.

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.