Na vijf jaar is het dan éindelijk zo ver. Vandaag is de feestelijke opening van de allernieuwste Intratuin van Nederland in Deventer. En dat komt goed uit want het tuinseizoen gaat bijna van start! 

OPDRACHT

De nieuwe formule van Intratuin is volgens het 'magazine' concept, zo is de winkel opgebouwd uit verschillende conceptstores en lijkt het alsof je door het magazine wandelt. Het is het eerste free flow tuincentrum in Europa. In deze winkel staat inspiratie centraal, er valt van alles te ontdekken en de consument kan gericht shoppen zonder de hele winkel route te hoeven doorlopen. De vraag vanuit Intratuin was om een 360 openingscampagne te ontwikkelen voor deze nieuwe vestiging in Deventer. Een campagne waarbij beleving centraal staat waardoor de winkel, met al haar verschillende afdelingen, zintuigen prikkelend is en echt tot leven komt.

ONTWIKKELING

We hebben een 360 campagne ontwikkeld waarbij de consument vanuit een funnel (awareness, consideration, purchase en loyalty) het tuincentrum in 'getrokken' wordt, waarbij het 'ontdekken van het bijzondere aanbod van Intratuin' centraal staat. Om extra beleving toe te voegen hebben we een unieke audiotour geproduceerd vol groene weetjes, adviezen en verhalen. Intratuin is namelijk meer dan een winkel, het is een ontdekkingstocht. Het uitgangspunt van de campagne is: 'kom zien, ruiken, proeven en horen', ondersteund door een kleurrijke key-visual. De klanten kunnen bij de klantenservice oortjes halen voor de audiotour en de bordjes in de winkel volgen.

RESULTAAT

Het resultaat van de campagne was een mega krant met alle openingsaanbiedingen, een plattegrond van de nieuwe winkel inclusief QR code waarmee klanten de luistertour kunnen beluisteren. Daarnaast ontwikkelden we alle POS middelen van concept tot uitwerking. De nieuwe vestiging heeft een gloednieuwe bloemenwinkel: het Bloemenatelier, vol met verse plukbloemen. In het midden van de winkel staat een bijna 1000 oude olijfboom waar je rustig op een bankje even bij kunt komen en genieten van al het groen om je heen. En in het hippe restaurant kun je terecht voor een heerlijke kop thee of koffie met een punt appeltaart. 

Benieuwd naar de audiotour? Beluister hem hier

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.