In opdracht van de ANWB Winkels hebben we een online Kampeer-magazine ontwikkeld. De nieuwe technologie, volledig geoptimaliseerd voor smartphone, tablet en desktop, is een aanvulling op de omnichannel 360° marketing van ANWB Winkels.

OPDRACHT

Door het veranderen van de foldermarkt en de komst van de JA/JA-sticker moeten retailers als ANWB Winkels op zoek naar alternatieven. Eén van onze antwoorden daarop is een digitaal magazine: een combinatie van relevante content en bijpassende promoties. Het magazine moest bijdragen aan versterking van het Kampeer-thema en tevens omzet bijdragen aan de getoonde producten.

AANPAK

We hebben maximaal gebruik gemaakt van bestaande content. Met name de beelden – die waren geschoten voor de huis-aan-huis folder – en video’s van de ANWB hebben we ingezet om het magazine aantrekkelijk te maken en de thematiek te laden. Het online magazine is opgedeeld in diverse tabs en heeft daardoor een eenvoudige navigatiestructuur. Alle getoonde producten zijn direct bestelbaar in de ANWB Webwinkel, zodat we directe conversie hebben geborgd.

RESULTAAT

Het resultaat was een visueel aantrekkelijk online magazine die de autoriteit van ANWB op het gebied van kamperen heeft versterkt. Door hergebruik van beelden, video’s en copy is optimaal gebruik gemaakt van bestaande content. Het online magazine is volledig meetbaar en realtime optimaliseer- en aanpasbaar. Als een product is uitverkocht kan deze daardoor direct worden vervangen. Daarnaast is het online magazine eenvoudig aan elkaar te koppelen via owned en paid media, zoals de website, ANWB Webwinkel, social kanalen, nieuwsbrief en online advertising. Op die manier zijn alle mogelijke touchpoints met elkaar verankerd en kan de optimale customer journey worden gecreëerd.  

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.