De dagen worden korter en iedereen krijgt te maken met de eerste tekenen van de herfst: een droge huid, verkoudheid en griep. We verplaatsen ons naar binnen en bewegen minder.

OPDRACHT

In Nederland lijden zo'n 1 miljoen mensen aan Osteoporose, ook wel botontkalking genoemd. Dit is een toenemend probleem en met de campagne 'Lekker in je vel, gezond tot op het bot' van DA en D.I.O. schenken we deze maanden extra aandacht aan het belang van sterke en gezonde botten. 

AANPAK

De campagne kent drie belangrijke pijlers die elkaar in balans brengen: informeren, motiveren en activeren. 

  1. Informeren: het ontbreekt veel mensen nog aan kennis als het gaat over botten. We willen hen hier op een verrassende manier over informeren.
  2. Motiveren: iedereen weet dat bewegen goed voor je is maar men heeft vaak dat extra zetje nodig om het ook daadwerkelijk te doén. Op dit gebied gaan we klanten motiveren.
  3. Activeren: hiermee vertalen we alle aandacht en inspanning door naar sales. Dit doen we a.d.h.v. acties en premiums die shoppers extra activeren. 

''Wist je dat... het hebben van zware botten een fabel is?''

RESULTAAT

Het resultaat is een omnichannel campagne die alle touchpoints binnen de customer journey aan elkaar verbindt. Op ieder kanaal en in elke fase staan gezonde botten centraal, steeds vanuit een ander aspect. Zo zijn speciale EDM’s ontwikkeld voor inhoudelijke verhalen over botten, instore materialen voor de aandacht in alle winkels en een botten-folder met weetjes en adviezen. Speciaal voor deze campagne is een online chatbot ontwikkeld: 'Chat met je skelet'. Dit is een live chatfunctie waar de consument de meest uiteenlopende vragen kan stellen over het skelet en het behoud van sterke botten. 

Daarnaast is een social challenge opgezet waarin iedereen wordt opgeroepen om het op te nemen tegen een vriend, familielid of collega door zo lang mogelijk touwtje te springen en dit te delen via #SterkeBottenWedstrijd. Degene die het het langst volhoudt, wint! Op zaterdag 20 oktober is het Wereld Osteoporosedag en zal in verschillende lokale vestigingen een wedstrijd worden gehouden.

Benieuwd naar wat we allemaal ontwikkeld hebben? Check hieronder de showreel van de campagne.

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.