Zoals elk jaar hebben de grote namen in de retailwereld weer flink uitgepakt met hun kerstcampagnes. Welke retailer weet het best in te spelen op de emotie van de consument? We hebben de meest opvallende campagnes van dit jaar op een rij gezet.

COCA-COLA: THE WORLD NEEDS MORE SANTAS

Wat is Kerst zonder een kerstcampagne van Coca-Cola? Elk jaar weet het merk weer een prachtige commercial neer te zetten, waar altijd de typerende kerstman en de Coca-Cola vrachtwagen in beeld komen. Het verhaal gaat over een jongen die zelf wat minder in de kerststemming is dan de mensen om hem heen. Wanneer hij spontaan een goede daad verricht, merkt hij dat ook hij een verschil kan maken. De boodschap van deze campagne is dan ook: Be Santa. Coca-Cola's mening: 'the world needs more Santas'.


MICROSOFT: THE REINDEER GAMES

Een kerstcampagne waarin een product gepromoot wordt, maar tegelijkertijd op de emoties ingespeeld wordt. In deze hartverwarmende video is te zien hoe belangrijk vriendschap en het delen van blijdschap is. De boodschap van de campagne is: When everybody plays, we all win. Kijk vooral de video om te ontdekken waar deze boodschap vandaan komt.


APPLE: SHARE YOUR GIFTS

Apple wil creatievelingen stimuleren om hun talent te delen met de wereld. In deze geanimeerde video is te zien hoe een vrouw te onzeker is om haar werk te delen, maar wanneer ze dit doet ze veel positieve reacties krijgt. De boodschap van de campagne is: Share Your Gifts. Apple is er van overtuigd dat wanneer je dit doet, je er veel voor terug krijgt.


JOHN LEWIS: SOME GIFTS ARE MORE THAN JUST A GIFT

Warenhuis John Lewis maakte een video over Elton John. Bij elk shot word je als kijker weer een stukje terug in de tijd meegenomen, tot aan het moment dat Elton John als kleine jongen een mooi cadeau krijgt voor kerst. John Lewis wil hiermee laten zien wat een cadeau voor iemand kan betekenen. De boodschap van deze campagne is dan ook: Some gifts are more than just a gift.


JUMBO: ALLES VOOR EEN GEWELDIGE KERST

Een retailer van eigen bodem mag natuurlijk niet ontbreken. Jumbo staat bekend om haar vrolijke reclames, zo ook deze kerstcampagne. De hele familie verzamelt zich, inclusief een aantal bekende Nederlanders die vaker voorbijkomen in de reclames van Jumbo. De boodschap van Jumbo: Kerstmis is het feest voor iedereen. Een klassieke feel-good campagne!

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link: Ik accepteer cookies.