Digitalisering of niet, de papieren folder vormt nog altijd een onmisbaar element van de marketingmix. De cijfers over folderbereik zijn ook ongekend gunstig. In bereikonderzoek van lokale krantjes van GfK voor Norn Media scoren folders veruit het hoogst in de beoordeling van consumenten: 51 procent vindt ze nuttig en 43 procent betrekt ze in aankoopbeslissingen. Tegelijkertijd vindt maar 16 procent ze irritant, tegen zo'n 50 procent die tv- en internetreclame vervelend vindt.

Datzelfde blijkt uit jaarlijk consumentenonderzoek van Deloitte. De folder is ook bij consumenten nog altijd enorm populair. Nog ruim de helft van de ondervraagden gebruikt de folder met aanbiedingen altijd of vaak voor de wekelijke boodchappen, en nog 24 procent soms. En de folder trekt kopers regelmatig naar andere dan hun eigen supermarkten.

Martin van Velzen, directeur marketing en e-commerce van Blokker, is open over de voordelen van folders.

Folders dragen volgens Van Velzen nog in belangrijke mate aan de merkbekendheid van winkels bij: 'Het medialandschap is erg versnipperd, maar iedereen heeft nog een brievenbus.' De folder is wellicht het meest kosteneffectieve medium? 'Een papieren folder gaat hand-in-hand met een online campagne met dezelfde artikelen. Je ziet mensen met de folder in de hand naar onze winkels komen, maar ook met een geopende e-mail of website op de telefoon.'

Blokker selecteert postcodegebieden rondom de filialen, per uitgave zo'n vijf miljoen stuks. De concurrenten zoals Action en Xenos zitten in hetzelfde cellofaantje. 'Daar kun je moeilijk over doen, maar de concurrentie komt ook in hetzelfde reclameblok op radio en tv en is online een klik van je verwijderd.'

Lees nu hier het hele artikel.

Bron: Adformatie

Deze website gebruikt cookies

Heb je hier geen bezwaar tegen? Klik dan op op deze link:Ik accepteer cookies.